Får jag presentera Hilde Oscarsson

Julen gick i josa i Bellvik i år. Lika intensiv i allt: glädje, lek, ilska, rörelse, kärlek och omtanke.
-Farmor, jag älskaj josa och ojange och lila. Jag skall bli pjinsessa när jag blir stoj och jaga älg med farfar. Precis så är vår Hilde. Hon är mycket bestämd med vad hon vill och hennes storebror Hjalmar får nog ofta ge med sig i lekarna. Trots det leker de jättebra tillsammans för det mesta.
Hilde ringer ofta till mig och talar om att hon älskaj mig. Det är helt underbart att vara farmor sådana stunder!

Nu till påsk skall vi fira hennes treårsdag i stugan i Borga. jag har köpt klänningar.
Gissa vilken färg?

Josa skidor - total lycka!.
När Hilde föddes på Ullevål sjukhus i Oslo var jag i Nepal och vandrade mot Everests basläger. Vi, kusin Ulf och jag, hade några dagar höjdanpassning i sherpabyn Namch Bazar och jag letade upp ett internetcafé för att maila hem och tala om att vi mådde bra. När jag kollade mina inkommande mail fanns där ett från Johan. Ditt sjätte barnbarn blev en flicka - Hilde! Jag fick veta det bara en timma efter hon kommit till världen - mitt uppe i Himalayas berg. Alla sherpapojkarna vid datorera hurrade för Hilde och farmor när jag förklarade mitt glädjetjut och mina tårar.
Såklart Hilde att du måste bli något alldeles särskilt!

Skall bli kul att se dig i slalombacken i Borga!

Kommentarer
Postat av: Gunnel

Vilken härlig tjej!

2009-04-04 @ 22:32:07
Postat av: Lina Eriksson

Lämnar ett litet avtryck från Luleå! Kul att få titta till släkten ibland! Och ännu roligare att få se sina kusiners alla barn! Hoppas ni får en fin påskvecka!

2009-04-05 @ 09:54:15
Postat av: Ingrid i Bellvik

Hej Lina! Vad roligt att höra från Dig! Har du också en egen blogg? Det kanske är litet fjantigt av en 64årig tant att blogga, men det är KUL. Man vill ju vara litet mondän...

Din morbror Gunnar hälsar till Dig. Vi önskar Dig också en fin påsk.

2009-04-05 @ 16:37:28
URL: http://ingridibellvik.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0