Onsdag 1 april

Vi är nyss hemkomna från Vilhelmina, där vi varit och besiktigat bil och gratulerat barbarn nummer två som är Olle. Han är bliven 8 år och en underbart mjuk och härlig kille. I paketen fanns det ett Star Wore-lego och så klart eftersom det är från farmor - några böcker. Lego är en fantastisk uppfinning, som kan bli allt i små skapande händer. Det kan inspirera, stimulera fantasin och träna koncentrationen. Dessutom är det kul att själv delta i byggandet trots att det är 56 år emellan oss.
En liten stund vid TVn såg vi reprisen från gårdagens Gokväll från Umeå och intervjun med läkaren och optimisten Nisse Simonson från Strömsund/Östersund. Han är så uppiggande och tankeväckande. Jag kan verkligen rekommendera hans senaste bok Varför mår vi så dåligt när vi har det så bra? Den gav mig en spark i ändan, en positiv upplevelse och funderingar på att ändra på mitt sätt att se på livet. Läs den!
Nästa gång skall jag berätta för Er om en av de bästa och finaste böcker jag läst.

Nu längtar jag till sängen. Nisse Simonson sa att man skall ha ha åtta timmars sömn för att må riktigt bra. Alltså skall jag sova till klockan sju... Jag tror att jag kanske tar en timma till...
God natt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0