Torsdag 2 april

Idag har jag talat med både Hjalmar och Hilde i telefon. De är i sin husvagn i Storhågna och åker skidor. Vår äldste som Johan med Hjalmar 5 år och Hilde 3 år. Jag talade med båda barnen i telefon idag. De är i sin husvagn i Storhågna och åker skidor. Mamma Malin och yngsta Hanna är litet förkylda och tar det litet lugnt. Alla kommer till oss i vår stuga i Borga i påsk och jag lovade Hjalmar att vi skulle måla de riktiga äggen och Hilde att hon skulle få josa ljus i sin födelsedagstårta. Hon blir tre den 10 april. Jag längtar efter dem.

Idag har jag haft Elsa, Gunnars syster och hennes man Göte på middag. Det blev den senaste rätten: Mustig älgfärssoppa. Grannen Sigvard kom också men hans fru  Aina stannade hemma med sin förkylning. Med oss var också Jan-Peter, Elsa och Götes äldste son. Han är världens snällaste, som hjälper Gunnar med så mycket. Idag körde de golvåsarna som skall läggas in i Strandbergboern upp genom berget till boern. Jag är så tacksam att han finns för Gunnar.

Det har regnat idag och ett tag var det 9 grader varmt. Våren är på väg.

I morgon skall jag fortsätta att sortera bort massor av prylar som jag inte behöver, men har sparat ändå... Mitt grejserum i andra våning ser nästan ödsligt ut nu. Sköööönt!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0