Vårdagen 26 april



Så var denna helgen slut. Det har varit en jobbig helg, men det känns skönt att ha all städning gjord. Det är inte precis det roligaste jag gör... Men nu hänger de tunna vita vårgardinerna i köket, nytt enris står i hörnet vid vedspisen, det luktar såpa i hela huset och i alla sängar ligger nytvättade lakan. Skööönt!
I morgon kommer Ulf. Jag är jätteglad för det. Han är som den bror jag inte hade. Vi har fått en jättefin kontakt på äldre dar. 17 dagar med ordentliga strapatser i Nepal, trötta ben, sov i tält eller iskalla rum, samsades om maten - allt utan en enda kontrovers - bevisar att det är något speciellt eller hur.

Nu arbetar jag i 6an i morgon och far direkt hem sedan. Gunnar hämtar Ulf och Kerstin på Frösön. De åker hem till Johan i Ås och får lunch där innan de styr norrut. Hyggligt Johan, det är aldrig svårt att be dig om hjälp med något. Därför är det också roligt att hjälpa dig. Jag älskar dig min store pojk.

Kommentarer
Postat av: Malin

Ja, visst är det underbart att få hänga ut tvätten på våren! Det doftar gudomligt gott! och det finns inget som är så härligt att få krypa ner i en ny och renbäddad säng! och snön smälter i rekordfart! Ännu bättre! Synd bara att det är regn den dag man får vara ledig!



Hoppas att du har en fin måndag!

2009-04-27 @ 12:41:23
URL: http://malincatarinas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0