Måndag 24 augusti

Idag börjar eleverna i skolan. Jag var där en liten stund och hälsade på för att få veta vad jag skall göra på torsdag. Skall hoppa in på bilden och jobba med olika klasser i starten av KONSTSTIGEN. Det skall bli kul. Mitt ben är ju botten, men Kattis har lovat att jag skall få vara i bildsalen, så att jag slipper gå så mycket. Jag får väl proppa i mig maxdos av tabletter också så att jag kan hålla humöret i schack.
Detta är ju resultatet av min idé som poppade upp efter att vi gått i Konstparken i Umeå med min gamla elev Lena Sandström som guide. Det var som upplagt för att passa alla åldrar från 6 år till 16. Resultatet av mitt samtal med Kattis Öhlund som är bildlärare på Strandenskolan blev att fler intresserade sig och detta året skall alla elever arbeta med att skapa det som sedan skall placeras på speciella platser efter stigen runt Bergvattensjön. Allt skall vara klart i maj då vi hoppas kunna ha stor invigning.

det kändes inte alls fel att komma in på skolan - och inte heller fel att gå hem. Jag tror att jag kommer att klara detta jättebra: att vara pensionär. I morgon skall det bli lingonrensning och brödbakning och jag skall hinna dricka kaffe ute i solen tillsammans med min nya bok Den samvetslöse av John Grisham. Spännande från början...

Vackra bilder av lingonen som skall bli härlig geleig sylt att ha i vinter. Dessa 10 liter är bara de första. Vi behöver nog 50.



Nu släcker jag ner för ikväll. Hoppas att Du mår bättre från förkylningen Anna-Erika, att Ni får sova skapligt i natt Gunnel och Björn, att Du kanske kan komma och få en kopp i morgon Elsa, att Du fick varmt och skönt i stugan innan Du kojade JP, att Du ber Ida att skicka upp en bild på lilltösen så fort hon orkar Elvy, att Ni mår bra alla tre Malin och LG, att Ni som jag inte skrivit här också får en bra natt och en bra dag i morgon.

Kommentarer
Postat av: Linda & Deamon

Haha, ja jag kan tänka mig att det kan bli en hel del barnbarn :) Mysigt!

Ha det så bra du med!

2009-08-25 @ 11:39:16
URL: http://deamon.blogg.se/
Postat av: Malin

Vilka härliga bilder du lägger in. Man blir glad av att se dem! Det blir så mycket roligare med bilder och inte bara en massa text. Det gör att man blir intresserad att läsa också.

Här mår vi bra alla tre, förutom min dunderförkyldning som jag åkte på, så jag fått ligga till sängs mest hela helgen med massor av hosta och feber. Men jag kurerar, så snart hoppas jag att jag är kvitt alltihopa, så vi får må bra igen.

Hoppas allt är bra i Bellvik!

2009-08-30 @ 13:12:10
URL: http://malincatarinas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0