Annandagen

En mycket lugn dag har bara runnit förbi. Jag sov länge, tittade litet på TV medan morgonkaffet smakade bra. En promenad i minus 16 grader och blåst var inte direkt njutbart, men ändå skönt att komma ut och få syre i lungorna. I väntan på Petter, Maria, Lukas och Olle som skall komma och ha litet jul med oss, fixade jag med bilder från julafton och juldagen.

Magnus, Pernilla, Jon och Isak kom mitt på julafton efter Magnus´jour. Tomten dök upp precis lagom och kvällen förflöt med glädje och skratt. Barnen är helt otroligt duktiga på att lyssna på vad mor och far säger. De klarade att vänta på sin tur när vi gick varvet runt och öppnade klappar! Jon hann till och med bli glad och tacka för varje grej han fick. Otroligt för en sexåring. Isak knappt två och ett halvt väntade också!!!

 

På juldagen var vi på kaffekalas på Näset hos Elsa och Göte med ett helt berg av goda - och vackra! - kakor som vanligt. Underbart! Tack snälla Ni. Det var skönt med sparkturen hem efter alla kalorier. Visserligen försvann väl bara en halv kaka men...

På kvällen styrde Magnus och hans gäng mot Lycksele igen. Han skall ha jour nu i ett dygn och sedan skall de umgås med vänner till på onsdag, då de dyker upp igen för att fira nyår med oss och Johan, Malin, Hjalmar, Hilde och Hanna. Tänk att ha det så beviljat att ha två av tre barn med familjer omkring sig en sådan helg! Vi känner oss rika, Gunnar och jag.

Här kommer litet bilder.

 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0