Onsdag 16 december

Denna dagen har också varit bra, förutom att jag höll på att somna på hemvägen när det bara var ett par kilometer kvar till garaget... Mitt huvud blir så slut av allt ljud i skolan. Har kanske vant mig av med det litet. Hörapparaterna tar in ALLT. Det är en nackdel - men de är i alla fall toppen. Utan dem skulle jag inte kunna umgås med någon!

Klassen med 8åringar lika härliga idag. Vi målade med vattenfärger hela förmiddagen medan vi lyssnade på lugn, fin julmusik. Så nära perfekt samvaro man kan komma. På lunch fick vi JULBORD i matan. Det är lika fantastiskt varje år och jag tror alltid att det är sista gången. I år hade jag ju tur som fick vikariera just denna veckan: köttbullar, prinskorv, skinka, mimosasallad, mesefile, rödbetssallad, äpplemos, rökt kött, rostbiff, lax, tre sorters sill, grönsaker, godis och mer som jag inte minns. Alla barn älskar detta och det är så roligt att se dem visa sin uppskattning.

När jag kom hem blev det min bästa middagsmat. Gunnar hade stekt älgkalvlever. Han gör det så otroligt bra.Så en stund vid TVn och efter det bakade jag en första kaksort, knäckkakor. Vi är inga kakmonster, men några sorter måste finnas att bjuda på i alla fall. De kallnar nu medan jag skriver och berättar. Nu skall de i burk och jag i säng.

God natt!


Kommentarer
Postat av: Elsa

Att somna vid ratten det har även jag varit mer än nära och även där ett antal gånger, men haft änglavakt med mig, särskilt en gång. Så passa dig för det är farligt när man blir för trött, det går så fort att man knappt märker faran som infinner sig i körande stund.En gång somnade jag när jag stannade vid brevlådan häruppe, då slappnade jag av och vips så... Go`natt och sov gott!

2009-12-17 @ 22:56:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0