Tisdag 15 december

En toppendag! Jag har vikarierat i en tvåa idag och haft jättetrevligt. Goa åttaåringar som hjälper sin vikarie tillrätta i klassens regler och arbetsgång. Ingen testning av mitt tålamod, naturlig nyfikenhet och barns inneboende hänsynsfullhet när jag berättade om mina hörapparater och att jag blir trött fortare än andra på grund av det. Jag ser verkligen fram emot morgondagen tillsammans med dem. Härligt att kunna känna så alldeles i slutet av sin lärargärning. Jag har det beviljat.

Igår på affären träffade jag en gammal kollega och vän Christina Burman, som bor på Fjällsjösidan och arbetar tillfälligt i Hoting. Vi stannade och pratade om gamla tider när vi satte upp teaterföreställningar i mina mellanstadie-

klasser tillsammans. Hon var den dramatiskt duktiga och jag hjälpte till med texter och idèer. Vad vi hade roligt tillsammans med våra elever! Och de blev kreativa, modiga och duktiga på att uttrycka sig. Jag tror fortfarande att det vi gjorde utvecklade deras intresse för lärande mer än alla övningsböcker i världen. Jag vet nu efter alla år som lärare - 40 st !!!!!!! - att har man roligt lär man sig mera och utvecklas ens vilja och nyfikenhet på mer kunskap positivt. Vi pratade där vid tidningshyllan så att tårarna kom i ögonen på oss båda. TACK Christina för fina minnen!

Ikväll har jag varit på lärarfest med pirattema. SÅÅÅÅÅÅÅ kul! Alla hade klätt ut sig fantasifullt och vi letade skatter, tävlade på kul och åt jättegott litet julbord. Ni kollegor som arrangerat har hjort det jättebra. Skrattmusklerna i kinder och mage fick sig en rejäl omgång och jag är säker på att jag somnar med ett leende ikväll.

Här kommer bilder från vår stuga i Borga från förra veckan.

Det snöar fortfarande. God natt.


Kommentarer
Postat av: Bodil

Jag är nästan avundsjuk att du får vara på skolan här i december. Finns det något bättre änn glada barn i julmånaden? Och vi har fått snö!! Vi vaknade i dag till vit gräsmatta och tystnad. Underbart! Nanna är här och hon och Sören sprang iväg till skogen så fort det ljusnade. Jag bakar julkakor :-) Kram kram

2009-12-16 @ 10:38:57
Postat av: Ingrid

Bodil, många här kommer ihåg dig och hälsar. Det finns både gamla elever och kollegor.

2009-12-16 @ 12:10:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0