10 juli


På söndag packade vi ihop i Borga och styrde kosan mot Bellvik igen, jagade av alla sorters ohyra: bremsen, myggen, knotten och svemya! INGEN tyckte att det var kul. Vi skulle hem och fiska från båten i Bellvikssjön istället.
I fåtöljen hemma började jag frysa. På natten mådde jag riktigt dåligt och kroppen reagerade mycket starkt under måndagen vilket gjorde att Johan helt enkelt beordrade mig till Dorotea, där de skickade mig vidare till Lycksele.

Tre dagar i sjuksäng blev det innan de konstaterat att eländet var på väg att ge sig och rätt medicin var utsedd.
Nu går allt ått rätt håll, men min "stackars" 65-åriga kropp är TRÖTT!

Två underbara personer räddade min tillvaro på salen med inte så många att prata med

TACK TACK TACK     ÅSA och LARS som ridderligt ryckte ut och först köpte läsglasögon (och dessutom tidningar och korsord i massor!), så att jag kunde klara seendet. Mina riktiga låg kvar hemma i Bellvik... och dagen efter levererade batterier till mina hörapparater, så att jag slapp säga va? så många gånger till personalen. TACK TACK TACK!

Så är det så skönt och varmt i hjärtat när ens tre vuxna söner ringer till telefonen vid sjukhussängen och hör sig för hur det är. Tack för att ni finns för mig när jag är orolig och rädd (för det var jag) Johan, Petter och Magnus.

Skall berätta om resten av gårdagen om en stund. NU faller ögonlocken igen. Dags för en powernap. Sover redan z









zz

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0