2 juli

Igår kväll kom Johan med Hjalmar, Hilde och Hanna. Så kul att träffa dem igen! Håll igång hela dagen - verkligen...

Petter har varit här och hjälpt Gunnar att lägga om taket på tillbygget. Det var så härligt att få det gjort. Men de stackarna hade det FRUKTANSVÄRT varmt på det svarta plåttaket. Under tiden har Johan skrapat och målat vindskivorna på rökbastun och på lillstugan. Gissa om det känns fint att se byggnaderna fina. Nästa sommar skall vi satsa på det stora taket.

Jan-Peter (eller Janson-Peter, som Hilde kallar honom) har slagit lägdan bakom veboa och litet av gräset i fårens hage. De kommer aldrig att hinna äta upp allt. Jag tror att detta var bra. Det växer så rasande fort överallt. TACK ännu mera JP!!

Hans och Kari kom förbi på väg till Borga. Jag fick VG på tavlorna och Hans tog en promenad med Epo som vanligt. Tackar vi också för!

Nu sitter jag i skymningen i köket och njuter av den svala kvällsluften som kommer in genom myggfönstret bredvid mig. Johan, hjalmar och Gunnar tog en metartur med båten. Hanna och Hilde sover. Hilde ville inte somna - så klart. Hon var inte min kompis - hon ville inte vara med mig - hon var inte sömnig - hon kramade mig - hon somnade på två minuter... Jag älskar dig lilla underbara trollungen min!

Nu är jag trött!! Går och lägger mig fast de inte har kommit hem.  God natt. Zzzzzzzz




Kommentarer
Postat av: Kerstin

TACK för att ni kom till oss! Vi hoppas att vi ses före december. KoD.

2009-07-04 @ 08:43:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0