23 juli



Nej, jag har inte rymt och jag är inte sjuk igen. Jag har bara varit ensam i tre dagar och passat på att ta rätt på sådant som inte tar rätt på sig själv. Jag har tvättat, vikit och strukit litet. Det gör jag framför TVn för att få litet underhållning samtidigt. Så nu är jag insatt i amerikanska doctorer, nästan boende i en engelsk liten by, engagerad i flygande doktorer i Austaralien och idag tyckte jag synd om hysteriska unga flickor från USA, som alla ville bli modeller...
Men tvätten är avklarad.

I går satt jag länge i sol och perfekt vind ute på altanen och bara njöt. Jag har börjat på en ny bok av Nora Roberts som heter Sanna lögner. Den är som alla hennes böcker både spännande och lättläst. Man skall inte luras att köpa de pocketböcker skrivna av Nora Roberts, som ofta finns på ICA eller på mackarna. Det kan inte vara samma N R! De är för enkla och för dåligt språk i och är bara skräp - tycker jag. Denna N R har skrivit en hel del från Irland och en massa helt sanslöst spännande böcker: Farliga vidder - Vid avgrundens rand - Flammande skyar - Systrarna i Clare m. fl.
Tips om Ni vill bara läsa utan att anstränga Er.

Lördag hoppas jag att vi skall åka upp till Borga på Fjällets dag. I alla fall över dagen. Det ser inte ut som om vädret skall bli toppenfint, men tar man på sig regnrock och stövlar kan man ju i alla fall dricka kaffe och prata med folk. Med vatten i luften går det ju inte varken för Kari eller mig att stå ute och sälja våra bilder...

Agneta och Kerstin ringde för att höra hur läget är. Känns så bra att Ni vill veta att jag finns! Jag längtar till dagarna på Ulvön med bara Du och jag Agneta. Det var lisa för själen förra sommaren. Skönt med vänner som man bara kan vara med - inte behöva anstränga sig någonting. Men först skall vi meta på Bellvikssjön med Dina barnbarn. Skall också bli roligt.

Ha det bra alla våra vänner. Var rädda om Er var än Ni är.  Kramar i sommarkvällen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0