Lördag 18 juli

För 38 år sedan var Gunnar och jag nygifta. Den 17 juli gifte vi oss i Fatmomakke lappkapell. Mitt i slåttanna... Vi körde snabbt över Brännåkerfjället efter att frissan och fotografen Karl-Otto Bohm tagit god tid på sig. Våra släktingar väntade vid kyrkan. Prästen syntes inte till. Efter en stunds väntande knackade vi på i en av stugorna och fann honom snarkande med tjänsteskruden på! Han fick fart när han såg oss och allt förlöpte sedan som det skulle. Enda avvikelsen var att snickaren Gunnar under vigselakten fick syn på att golvlisten fattades bakom altarringen. Han funderade på det så att mina namn kom i fel ordning när han skulle avge löftet: - Jag tager dig Christina, Ingrid... blev det. Jag undrar om det är mig han varit gift med i 38 år?
Det brukar vara svårt för Gunnar att minnas vår dag - så även denna gång. Men jag minns jag. Så 2009 års firande blev i goda vänners lag i Borga med knytis och i frisk vind (blev myggfritt men kallt). Jättetrevligt!
Jag avslöjar min present: En flygtur in i fjället för att fiska några dagar tillsammans med likasinnade. Hoppas att Petter kan vara med.

 Nu skall jag koja. Det känns allt att det är en bit kvar tills jag är OK igen. Jag känner mig pigg - men bara en liten stund i taget. Huvudet dunkar och jag har svårt att sova på förnatten. Men i morgon skall jag sova länge. Nu när vi är tillbaka i Bellvik får Gunnar ta hand om hundarna.  God natt alla mina vänner.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0