Måndag 27 juli

En trevlig dag med bara litet regn blev det. Kylskåpet lyste tomt i morse, så det blev en snabb tur till Dorotea och affären. När vi kom hem var Kari och Hans och hämtade sista vi åt lunch tillsammans och hade en mysig stund.
Magnus åkte hem till Lycksele i går kväll för att börja jobba idag igen så det är tomt i hundburen efter Epo. Jag tror att Nitra saknar honom väldigt. Nu står hon vänd åt Ivan och småbjäbbar och skäller.

Vi var bjudna till Aina och Sigge på middag i eftermiddag. Oh så gott det var och trevligt! Tusen tack våra goda grannar. Vi skall be Er komma uppför backen en annan dag. Vi skulle äta tillsammans oftare.

Jag har bestämt mig att rensa och städa upp i "fammas" hus. det kommer att bli mycket på tippen och en del att försöka SÄLJA eftersom det är bra grejor. Just nu har jag ute på Blocket den RYGGBÄNK vi köpte för en del år sedan och som Gunnar aldrig använde. Likaså ligger BRA BÖCKERS LEXIKON till salu billigt. Nästa grej som skall ut till försäljning är en nästan oanvänd BABYSITTER från Babyproffsen. Den är helt ren och fin, bara använd litet av våra barnbarn på besök. den skall jag sälja för 250 kronor (det kostar 500 kr ny). Sedan kan jag nästan skänka bort en nätt liten (ljusbeige, ren och snygg) bäddsoffa också, som jag inte har användning för (500 kr).
Vet du någon som vill köpa - berätta för dem.



I morgon åker jag till Ås för att bli fri min Hanna-Hilde-Hjalmar-abstinens innan de ger sig iväg på semester. När de kommer tillbaka vet jag ju aldrig hur jag har det. Jag väntar på och längtar efter att få operera höften. Hoppas på ett återbud!!! Hoppas att Jon och Isak också snart dyker upp på norrländsk mark. Saknar dem jättemycket! Men jag unnar mormor Solveig att få ha dem hos sig. (Fast jag är litet avundsjuk...)
Blir inget i bloggen förrän till helgen. Ha det så bra. God natt.

Kommentarer
Postat av: Anna-Erika

Garn, jippi! Tack, tack, tack. Jag blir som ett barn på julafton över lite garn :)

Virka kommer jag att göra tills jag dör eller blir av med motoriken i händerna...

Garnet kommer när det kommer, gör inget.



Sambon är trög på att vara in här och kolla. Ibland säger jag till honom att det finns bilder på kändisar som jag tycker han ska gå in och kolla på!



Kramar från Hemavan

2009-07-28 @ 09:19:27
URL: http://aehandmade.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0