29 juni - snart den 30:e...

Det har varit lika ruskigt varmt idag. Jag tycker inte att det är riktigt skönt. Dessutom har jag suttit inne i köket och målat akvarell till utställningen vi skall ha i Borga. Det är svårt att måla när det är så varmt för färgen torkar så fort! Man måste vara ännu snabbare än vanligt och det blir inte alltid som jag har tänkt mig. Men det blir det det blir. Jag skall hålla på hela dagen i morgon också. Gunnar konsultar hos Mats och det är tyst i huset.

Igår kväll kom Einar över berget och delade vår middag i sommarkvällen. Agneta är på Ulvön med barnbarn och Einar håller ställningarna på Granberget ett tag till. Vi åt jättegod rökt fjällfisk som vi fått av J-P. Underbart god, precis lagom salt och rökt! Tusen tack för den.



Mina tavlor är bara halvfärdiga utan gråträramarna omring. Gunnar håller på med dem ute i snickarboa och skall bli klar med dem i morgon. Det är alltid roligt att montera och glasa.





Jag glömde att visa sista dagen när Vilhelminakillarna var här. de fiskade härliga abborrar och tog sig en badstund i det 19-gradiga! vattnet. Välkomna tillbaka killar. Vi gillar Er!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0