Skolavslutning - min sista...

Litet vemodigt, litet konstigt, litet svårt att förstå. Så känns det efter min sista examen i tjänst. Det är otroligt att åren gått så snabbt. Minnen av andra avslutningar kommer smygande:
- min första i kyrkan i Tåsjö när Johan var med. Han frågade högt: Vad är det för en konstig gubbe mamma? och pekade  på krusifixet.
- min sista i Hoting, samma år som tvillingarna Ullén gick ut nian. Nu är vi goda vänner inte fröken och elev.
- avslutningarna i Ormsjö med våra pojkar och fröken Eva och magister Erik.
-utflykten till Bäcka med August, vår underbara taxichaufför.
- alla år vi bar in träd och prydde med silkespapperblommor eller vita pappersduvor.
- allt arbete tillsammans med Kerstin Lundström. Åh vad jag saknar det.
- alla fantastiska sångklasser. "Flaggan vajar på sin stång..."
- bra och märkliga tal av alla olika rektorer och präster.  Du gjorde det bra Mats!!
- mina egna söners avslutningar där jag alltid plockade blommor till klassföreståndana här på vår lägda. Ibland var det svårt att finna utslagna blommor. Nu åker jag till barnbarnet Olles första avslutning i Vilhelmina i morgon.

Tack Mats för att du hörsammade min bön om att slippa bli avtackad i kyrkan. Det hade varit plågsamt för mig - och för alla elever, som inte hade förstått mina tårar. Jag har ju så lätt att gråta - lika lätt som att skratta. Jag uppskattar verkligen att du förstod mig.

Skymningen faller och jag har precis tagit ut sockerkakan ur ugnen. Den skall bli SOMMARLOVSTÅRTA för Olle och Lukas i morgon. Eftermiddagen kör vi över bergen till Lycksele för att vara med Jon och Isak två dagar innan de åker med Pernilla till Mönsterås för att ha sommarlov. Vi hörs nog inte förrän på tisdag. Jag kommer att ha fullt upp.

God natt och sov gott.

                                   


                                               


                       

Jag önskar er alla elever en RIKTIGT FIN OCH HÄRLIG SOMMAR !!! Vi ses till hösten när jag kommer och vikarierar.

Kommentarer
Postat av: Ingrid L

Hej Ingrid!

Det här var ju också min sista skolavslutning. Det kändes konstigt. Som vanligt har jag också svårt att hålla tårarna borta när barnen sätter igång med att sjunga alla vackra examenssånger. Nästa år får jag inrikta mig på barnbarnens avslutningar. Ha det så gott Ingrid och Lycka till med din framtid som statsanställd på heltid. Fast vi ses ju snart. Kram från Ingrid L

2009-06-17 @ 20:33:03
Postat av: Anonym

Hej Ingrid!

Det här var ju också min sista skolavslutning. Det kändes konstigt. Som vanligt har jag också svårt att hålla tårarna borta när barnen sätter igång med att sjunga alla vackra examenssånger. Nästa år får jag inrikta mig på barnbarnens avslutningar. Ha det så gott Ingrid och Lycka till med din framtid som statsanställd på heltid. Fast vi ses ju snart. Kram från Ingrid L

2009-06-17 @ 20:34:37
Postat av: Ulf Mossberg

Hej Ingrid!

Jag är en värdelös bloggare. Jag har ju helt glömt att läsa Dina fantastiska vardagsskildringar. Jag fick börja med hälksningen på min födelsedag. Tack!

Sedan var det ju det där med Arko. Så snabbt det gick. Jag är glad att vi fick umgås med honom några dagar.

Då det gäller Gunnar och hans resa, så ringer jag och pratar med honom. Jakthistorier blir ju alltid bäst om jägaren själv berättar (doch inte säkert att de sannast skildrar verkligheten).

Vi hörs!

Ulf

2009-06-18 @ 19:22:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0