Fotboll i Vilhelmina mellan Inter och Milan. Oavgjort!

Efter en regnig förmiddag satte vi oss i bilen och körde till Vilhelmina. Olle skulle spela match och vi skulle se den och handla på Tallen. Det är alltid kul att träffa Petter och hans pojkar. Tyvärr var Mimman på arbetet och slutade inte förrän sent. Vi åt snabbt mina medhavda biffar och så bar det av till matchen.



Laget Inter bestod av 6 till 8åringar. De spelade jättebra och hade ivrigt påhejande föräldrar och kompisar runt omkring. Det är skönt med vuxna som inte blir FÖR engagerade och skriker så att barnen tror att de MÅSTE vinna.

När tränaren ,den första gången de tränade, frågade: - Vad är det viktigaste i fotbollen? fick han till svar
Att man är goda vänner.  (Det rätta svaret var - Göra mål...)

Visst är barn kloka?! Vi har mycket att lära av dem.

Lukas är så härlig med sin lillebror. Han är en bra förebild och ett bra stöd. Jag är så glad att vi har er Mimman, Petter, Lukas och Olle. Jag längtar redan till examensdagen då vi skall ha sommarlovstårta och golunch på altanen.


Kommentarer
Postat av: Laila

Hej Ingrid! Va härligt det är å läsa om hur engagerade ni är i era barnbarn. Ni åker land å rike runt för dem.Jag har letat efter bilstolen så jag är snart gråhårig och jag kan inte hitta den. Typiskt...... Hoppas att det går bra ändå. 1000 Kramizar från mig och min familj

2009-05-28 @ 17:22:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0