Lördag 16 maj

Nu är jag trött! Denna dagen har varit mycket spring hit och dit. Vi började med en lång frukost men sedan blev det mycket fika, barn, middag, barn...  Kvällen är vacker med en svagt krusig Bellvikssjö och en blekblå himmel. Idag har björkarna slagit ut och har en skir, ljusgrön slöja runt varje stam. 

Vi eldade och åt vår lunch uppe på hälla i lagom temperatur. Hilde njöt av den varma mackan, korven och utsikten.

Idag är det:  Kusin Ulfs födelsedag.  GRATTIS!!  Nästa år kommer vi - då det är jämna år.

                      Dagen före 17 maj. Lottas födelsedag och Norges nationaldag.  GRATTIS!!
 

                      Flaggan i topp för Karis knäoperation.

                      Eurovisionsschlagerfestivalen.
 

                      Petra och Nicklas bröllopsdag i Mönsterås.  Ett stort grattis från Bellvik!!

Tack alla omkring mig för ännu en fin dag! Nu skall jag koppla av vid TVn ett tag. Kanske det blir en tupplur mellan låt fem och röstningen. Eller kanske jag klistrar in litet foton. Att göra album är ju ett av mina stora intressen. Det vill jag inte ligga efter med. Snart skall jag skicka efter för maj månad och då skall detta vara färdigklistrat. En kopp te och en skön stund! 








Vår härliga intensiva Hilde. Det är skont och underbart att ha de stora ytorna här i Bellvik att röra sig över.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0