Måndag 16 november

En lika grå dag. Vi har jobbat i morfars stuga hela dagen utom när vi fick besök av Ture och av Jan-Peter. Jo vi for in och handlade mjölk, mjöl, jäst, hjorthornssalt... Vi skall baka mjukbröd nere på Näset i morgon.

Stugan är helt klar nu. I morgon skall vi bara bära ner några kassar med färgburkar och verktyg och så skall jag dammsuga och skura golven. Efter det skulle jag helst inte vilja gå därifrån. Det blev så fint. Till våren skall vi klä om soffan och stolen. Nu har vi bara draperat tygen över dem. Men före jul hinner vi inte. Nu är det jättemycket annat som skall göras. Jag skall måla taket i mitt lilla sovkrypin och det är dags att fixa julklappar. Vi skall göra många i år.

Jag tände ett ljus och ställde utanför stugan för pappa. Jag ser det genom mitt fönster här i andra våning där jag har datorn. Nu är det faktiskt tisdag redan. Dags för att koja och vara pigg i morgon. Sov gott.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0