Söndag - Fars dag - 8 november

Jag fick ett SMS på min mobil: Idag skickar du gratis SMS till din far på fars dag, stod det. Det är säkert tufft för många att få ett sådant erbjudande. Min pappa var 91 år när han dog för snart 5 år sedan och jag saknar honom jättemycket fortfarande. Visst fäller jag en tår ibland när jag känner mig ensam och tänker: Nu skulle jag vilja ringa till pappa och berätta...

Men här i huset har vi haft Fars dag idag. Både Jon och Isak och så klart Magnus och Pernilla kom med paket efter maten. Både hårda och tunga! Häftiga spännband! Gunnar blev jätteglad. Jon hade ritat och skrivit ett fint grattiskort och Isak hjälpte till att öppna paketen.
Vi har haft en trevlig helg denna helgen också. Jag har byggt med Lego, ritat och målat, läst sagor, tittat på Bolibompa, kastat plupp i Bellvikssjön och litet lagat mat och diskat... Nu har jag träffat sex av våra sju barnbarn på en vecka. Tala om att ha det bra! I torsdags kom Petter, Maria och Olle för att ta rätt på älgkött i vårt kök. På tisdag kör jag till Vilhelmina för att besiktiga bilen och då träffar jag Lukas. Och förra helgen var ju Johan här med sina tre, Hjalmar, Hilde och Hanna.

Nu är det tyst i huset. Gunnar läser sin kvällsbok de obligatoriska 4 minuterna och jag skall snart fortsätta med min Åke Edvardsson-bok. Jag vet inte om jag gillar honom egentligen. Litet för äcklig och krånglig för mig. Jag måste försöka hitta någon riktigt bra bok nu igen. Finns det någon som kan tipsa mig vore jag glad. Skulle vilja gå med i en bokcirkel, men det finns ju inte något sådant här. Vilka skulle kunna vara med? Vi skulle köpa ett par böcker var och sedan lotta ut dem emellan varandra när vi läst färdigt?
Jag skulle vilja läsa Dan Browns senaste: Den förlorade symbolen
                             Tamara McKinley, Arvet
                             Sherry Jones, Medinas juvel
                             Mark Rowlands, Filosofen och vargen
                             Abraham Verghese, Skära för sten
                             David Wroblewski, Berättelsen om Edgar
                             Stef Penney, I vargars följe                              till exempel.

Här kommer de obligatoriska bilderna från senaste veckan.

 



                            


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0