Tisdag 17 november

Sov jättelänge idag, för det var många tankar under förnatten, så sömnen ville inte infinna sig. Men jag vaknade till röster i köket - och kaffedoft! Jan-Peter var och hjälpte Gunnar med något. Han otroligt snäll och det är så roligt när han hälsar på oss - även utan att jobba. Vet att du är alltid välkommen JP!
Det dröjde inte länge innan det var dags att stöpa. Vi hade tingat på att få fortsätta i bagarstugan på Näset efter Elsa och Göte.  Vi kom igång klockan halv tre efter att ha fikat på Näsets Fantastiska Fik. Våra 59 kakor tog två och en halv timma och därefter blev det såklart middag som Elsa fixat ihop.

Ikväll har vi inte gjort mera! Benen är trötta och det var skönt att lägga upp dem och bara sitta stilla.

Jag tittar ut genom fönstret och upp mot morfars stuga. Ljuset brinner fortfarande för honom. I morgon skall jag gå upp dit och skura golv innan jag dricker elvakaffe på Fantastiska Fiket. Gunnar drar iväg till Borga för att fixa golv i våra sovrum i stugan. Jag blir kvar hemma och skall grja med foton och album.

Klockan är mycket - mitt armbandsur ligger kvar i bagarstugan, jobbigt... - och nu skall jag läsa vidare i boken jag fick av Kerstin i present. Den är jättekul.  God natt.




Kommentarer
Postat av: A-E

Varma mjukkakun med bregott på! Guuu så gott.

2009-11-18 @ 18:49:23
URL: http://aehandmade.wordpress.com/
Postat av: A-E

Varma mjukkakun med bregott på! Guuu så gott.

2009-11-18 @ 18:50:15
URL: http://aehandmade.wordpress.com/
Postat av: Ingrid

Jaa, du är välkommen och smaka!!

2009-11-18 @ 22:36:18
Postat av: Anna

Råkade bara komma förbi din blogg när jag letade efter annat. Men det var jättekul att få se bilder från tunnbrödsbakning!

2009-11-27 @ 19:22:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0