Skogspromenad 22 oktober!

Idag firade jag min födelsedag med att gå en promenad på en stig i skogen här i Borgafjäll! Eva och jag gick upp alldeles hitom Kvisselån och följde stigen upp till Tjädervägen. Det var en underbar stund. Tunn snö slog mot kinderna. Fötterna fann sin väg på den vitpudrade stigen. Där det gick litet utför fanns blåbärsris vid sidan som bromsade halkrisken. Luften var kall men benen och hjärtat varma. Det var fantastiskt att kunna ta alla dessa steg utan att det gjorde ont! Eva hittade några trattisar, men vi hade ingenting att bära i så de fick vara. Gamla kullvälta stockar såg ut som vättehus och trollboningar i den grågrönvita färgskalan. När vi gått färdigt hade vi traskat på ungefär en kilometer idag också!

Kvällen tillbringade vi på födelsedagsmiddag hos Eva och Bengt. Jättegott och jättetrevligt. Härliga vänner! Telefonen har ringt hela dagen. Det är många som vet att jag fyller och grattar - det värmer. Tack alla.
Kameran glömde jag vid middagsbordet, så bilder på skogen och stigen kommer i morgon.
Med träningsvärk i musklerna går jag till sängs och fortsätter med boken En liten hattaffär på hörnet. Den skickade AnnaErika till mig. Verkar jättemysig. Kram alla mina vänner.


Kommentarer
Postat av: Malin

God morgon!

Ja, vi har riktigt roligt när vi pysslar tillsammans! och sedan att det blir fint är ännu roligare! =)

Ska höra med mamma, för jag kan inte riktigt minnas hur servetthållaren såg ut, som hon gav dig i somras. Men det kan nog vara något och sedan med en mysig text på kan bli riktigt fint.



Vad härligt att läsa om din lycka! Kan kan förstå att det är lycka att känna något sådant och på två år gå en skogsstig utan att behöva känna smärta. Och på 65 års dagen dessutom!

ETT JÄTTE STORT GRATTIS i efterskott från oss här i hemma! Hoppas att dagen var riktigt bra! och att din fredag blir lika fin!



Kram till er i Borgafjäll från oss alla.

2009-10-23 @ 08:51:30
URL: http://malincatarinas.blogg.se/
Postat av: Gunnel o Björn

Grattis i efterskott!

Vad kul att du kan gå så långt redan.

Jag har i alla fall fått bättre medicin för min värk nu, långtidsverkande och jag tror nästan inte att det är sant att den fungerar. Ha det bra och lycka till med de fortsatta promenaderna.

2009-10-23 @ 11:53:31
Postat av: Elsa på Näset

Ett jättestort grattis i efterskott på din födelsedag! Ta väl vara på de kommande åren för varje dag är början på resten av ditt liv och många dagar framöver vill vi ju ha.Jag hoppas att ni dyker upp i Bellvik snart, det blir tomt när jag vet att ni inte finns här. Hälsningar från en som varit och plockat bort trådar på morron och nu hoppas att det var de som förorsakade "klatret".

2009-10-23 @ 13:00:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0