Torsdag 10 september

Tråkig dag. Har jobbat nere i andra huset för att bereda plats inför möbelomflyttningen. Det är så kämpigt att flytta saker och lådor när varje steg gör ont. Jag vet att natten kommer att bli otrevlig, så jag drar mig för att gå och lägga mig. I alla fall har det blivit gjort en hel del. Det är det positiva!
Magnus var ute med Nitra idag och de kom hem med en stor gamtjädertupp. Stolt Nitra. Kul!

I morgon skall jag ge mig på Lillstugan och plocka bland kassarna med skolpapper i. De åkte bara in där i våras. Det blir lagom jobb att sitta stilla och gå igenom allt. Det skall läggas i tre högar: spara till högstadielärarna - spara till den kollega som får ärva mig - KASTA! Den sista högen blir nog störst...
Men jag skall också börja med omklädning av en stol, som jag skall ha i TV-rummet efter operationen. Den är inte trevlig i tyget nu, men med vitt tyg istället blir den perfekt för mitt sittande under rehabiliteringen.

Ikväll är det tyst och lugnt ute. Ingen storm som i går kväll. Det har vält en stor tall tvärs över morfars väg (40 cm i brösthöjd) som Gunnar måste såga upp i morgon.
Nu lägger jag mig och sover. God natt!


Snart kommer färgerna. Undrar om det blir lika vackert i år som förra året.


Kommentarer
Postat av: A-E

Åh, spännande med garn! Jag ska kolla med mor/far under dagen.

Hoppas operationen går bra så du sedan får vara så aktiv som du vill vara.

2009-09-11 @ 06:54:43
URL: http://aehandmade.wordpress.com
Postat av: A-E igen

Mor jobbar på lördag så hon kan hämta lådan. Hon är glad att hon får första tjing på innehållet...

2009-09-11 @ 14:34:56
URL: http://aehandmade.wordpress.com/
Postat av: A-E åter igen!

♥-ligt tack för garnet. Ska skicka dig något som tack.

//Garningen!

2009-09-12 @ 17:04:03
URL: http://aehandmade.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0