Söndag 11 april

Den finaste dagen hitills! Nere i Korpådalen gav solen en värme som gjorde att vi hade kunnat sitta i linne om vi velat. God mat i goda vänners lag, fjällen omkring oss och tänk - INGA SKOTRAR igång. På ett par timmar körde bara ett tiotal förbi oss!!!! Den största delen av tiden var det alldeles tyst. Det var underbart!

Nu är det alldeles tyst här i stugan också. Pernilla och pojkarna återvände till Lycksele efter en fin skidåkardag på fjället. Magnus körde ner till Bellvik efter en skatestund i skymningen. Han jobbar i Dorotea resten av veckan.
Vi har haft en jättebra vecka tillsammans. Gunnar och jag stannar kvar. Jag kör hem på tisdag för att åka till Ås på onsdag förmiddag.

Nu skall jag läsa slut Marianne Cedervalls jätteroliga bok Svartvinter. Det är fortsättning på den bok, som Du berättar om Bodil. Den fick jag i födelsedagspresent av Kerstin i höstas och läste med nöje. Ännu har inget mord infunnit sig i Svartvinter, men så många dråpliga situationer att jag skrattar högt med jämna mellanrum. Den rekommenderas verkligen!

 

Här får ni litet bilder från igår och idag. God natt sedan.











Vårvinter vid Borgahällan. Så vackert!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0