Torsdag 1 april

Vi kom upp till ett töande Borga. Himlen är grå och det lockar inte till långa turer eller sittauteigrop idag. Det får bli litet akvarell och litet påskpyntande istället. Jag skall komplettera utställningen på Borgagården och hos Eva i Borgahantverk med några små tavlor, som skall kunna säljas litet billigare - som souvenirer.
Det är dags att fundera ut ett alternativ till det vi ställt ut nu i två år. Känns litet tjatigt att ha kvar det i Borga.
Gunnar har varit ute en sväng och förevisat nyskotern för Hans och Kari, som kom ner och drack en kopp medan vi ännu var morgonsömniga. Nu håller han på att griljera påskskinkan.

Sedan jag skrev här sist har det kommit en massa snö - som skall ta bort den gamla. Jag har hunnit med att arbeta fyra dagar på Strandenskolan och fick vara med på en Fjällsäkerhetsdag med niorna från Dorotea och Åsele. Jättebra att få lära sig om skoterkörning, sjukvård, laviner och "vinterbadande". Det var mycket duktiga instruktörer, som verkligen fångade undomarnas uppmärksamhet.






Nu skall jag äta litet lunch och läsa vidare i Milleniumboken en stund innan jag tar min dagliga motionsrunda. Måste skynda mig att läsa färdigt boken innan lördag kväll. Inget roligt att se filmen först och läsa boken sedan.
Kryper upp i soffan och tar pläden över mig och njuter av tillvaron.


Kommentarer
Postat av: Elsa

Tusen tack för påsktulpanerna och GLAD PÅSK på er!

I Bellvik regnar det idag och himlen hänger ner på trädtopparna.

2010-04-01 @ 16:46:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0