Söndag 29 augusti

NU skulle ni se första våning hos oss i Bellvik! Jag har jobbat i tolv timmar med att plocka undan, sortera, hänga om tavlor, möblera om, tvätta alla fönster!!! (Gode värld vad DET känns skönt!), putsat kopparplåten framför vedspisen, placerat om krukväxterna och planerat inköp av nya. -Tänk om vi skulle kunna ha det så här fint jämt, sa Gunnar när han kom hem från björnjakten, som inte blev något. Det kommer inte att gå, Om en vecka börjar älgjakten och då är köket fullt med jaktkläder, bössor på tork, termosar och matsäckslådor. Men det är en tjusning i det också. Detta året vet jag ju att det har varit rent och ordning strax innan.
Jag njuter ikväll.

I morgon skall jag ett ärende till Strömsund på morgonen och efter det skall jag baka kaka att bjuda på när styrelsen i Dorotea konstförening har möte vid vårt köksbord i morgon kväll. Nästa helg tar jag itu med andra våning. Kanske skall jag börja med projektet i mitt sovkrypin.

Dit skall jag gå nu och sova gott.

Kommentarer
Postat av: Linda

Hej!

Tyvärr så strulade allt till sej och jag kunde inte komma ifrån till styrelsemötet. Hoppas att det jag lämnat via mail till Sonia räckte som avrapportering från mej. Hade gärnat kommit på besök och fått se hur ni bor där ute i Bellvik!

2010-08-30 @ 22:25:43
URL: http://lindaskrypin.blogg.se/
Postat av: Ingrid

Hej Linda. Du kan väl ta med dig din familj och hälsa på oss en annan dag. Vi sätter på pannan och tar fram fikat. Välkomna!

2010-08-30 @ 22:40:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0