Tisdag 21 december

Vilken supertrevlig kväll jag haft! Tack Paula och Paula, Birgitta, Sandra, Rose-Marie och Agneta för allt jobb ni lagt ner: Jättekul tema ABBA - frågesport - gruppernas koriografi och framförande av olika låtar - kareoketävling - jättegoda hemgjorda pajer med sallad och kaffe med underbar äppelkaka. OCH TACK alla härliga kollegor, söm verkligen bjöd på sig! Jag är säker på att denna kvällen förlängde mitt liv en bra stund, för jag har skrattat så att kinderna fortfarande är hopdragna. Underbart! Tack för att jag fick vara med er, trots att jag är gammal...

Kvällens snöande har slutat och himlen fyllts med stjärnor och en fullmåne. Termometern har hastigt sjunkit till 
-22. Det har bildats ViktorRydbergs-skuggor runt huset. Jag väntar bara den lille tomten komma smygande...

Midvinternattens köld är hård                                Står där så grå vid lagårdsdörr
stjärnorna gnistra och glimma.
                               grå mot den vita drivan.
Alla sova i enslig gård                                           tittar, som många vitrar förr
djupt under midnattstimma                                    upp emot månens skiva.
Månen vandrar sin tysta ban,                                 Tittar mot skogen, där gran och fur
snön lyser vit på fur och gran                                drar kring gården sin dunkla mur
Snön lyser vit på taken.                                         grubblar fast ej det lär båta
Endast tomten är vaken.                                        över en underlig gåta.

Nu skall jag ta en kopp te och krypa ner under täcket. I morgon skall vi avfrosta frysen i snickarboa och rensa. Den är proppfull efter dagens bullbak!

God natt och sov gott!   

                                     

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0