Måndag 8 februari

Idag har vi ringt och hurrat för Pernilla som fyller år. Även våra ungdomar blir äldre och innan de vet ordet av är de också pensionärer... Jag tycker inte alls att det var länge sedan jag var som Pernilla är nu. Då var Johan 11 år, Magnus 9 och Petter 8. Vi hade nyss köpt tomten i Borga och laddade för att börja bygga stugan på våren. Gunnar stod uppe vid lagårn och täljde av planken, så att det skulle se ut som timmer på stugan. Han högg av kanterna på varje planka vilket gjorde 1500 meter! Dessutom hade han sågat allt virke på vår såg efter att ha fällt träden i skogen...
Jag arbetade på skolan för fullt och skjutsade killarna till aktiviteter: skidträning, fotboll, gymnastik, bad och allt möjligt annat. Det var en intensiv tid. Men fort försvann den! Tänk att det är över 25 år sedan...
Vi önskar dig fina år framöver tillsammans med din familj! Kramar från Gunnar och mig i massor.

En dag med undervisning i svenska och engelska i 7 - 9an. Det VAR roligt att möta mina gamla elever igen. De är tre år äldre och m y c k e t lugnare och klokare. Vi hade en trevlig timma tillsammans och jag beslutade mig för att bjuda dem på fika under timmen i morgon. Den har de direkt efter nationella provet och är nog jättetrötta. Så nu har jag nyss tagit ut sista plåten med bullar ur spisen. Ser riktigt goda ut faktiskt.

Jag börjar tidigt i morgon, så nu skall jag sova fem kvart i timmen. God natt!



Här är födelsedagsbarnet nedbrottad av sina söner. Hur skall hon klara sig om 10 år ?????

Kommentarer
Postat av: Kerstin

Ja, du Ingrid, det var härliga tider. Tänk, vad mycket vi hann. Ha det så bra med dina elever i morgon. De kommer säkert att uppskatta fikat. Kram. K.

2010-02-08 @ 23:03:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0