Söndag 21 februari

Ja, nu sitter vi här och eldar i vedspisen och kakelugnen. Utanför är det 20 grader kallt och det "snår" säger Gunnar som varit ut efter ved och ute med hundarna. Det blir en påpälsad promenad idag. Jag sov länge efter en sen OS-kväll. Helt otroligt fantastiskt att se loppet igårkväll! Skall bli kul att se det i repris idag och slippa vara rädd att det skall gå fel. Anders Södergren är den av åkarna som jag har närmast hjärtat. Han är så otroligt ödmjuk och fin. Det är så roligt att se honom tillbaka efter allt elände han varit med om. Jag är precis som Per Elofsson - tårarna rinner när de går över mållinjen. Jag kan ju förstå hur det känns efter alla timmar av slit i alla väder för att nå målet, och så är de där! Jag beundrar deras målmedvetenhet och fantastiska vilja. Tänk om jag hade litet av det...

Idag skall jag sortera deklarationspapper. Skall försöka plocka fram litet vilja - men det är svårt! Inte det kuligaste jag sysslar med precis. Emellanåt blir det plock med foton till nya albumet. Absolut roligare.

Sedan sist har jag varit farmor i Lycksele några dagar med barn och hund. Han är snäll Epo - men så stor och stark. Men vi kom bra överens och han uppförde sig riktigt OK. Inga långa promenader förståss.
Pernillas bror Percy med familj kom körande från Mönsterås i fredags, åt lunch och fortsatte till Borga för en vecka i stugan. Magnus, Pernilla och pojkarna följde med över helgen.

Igår var vi först på Fantastiska Fiket och åt härliga semlor (så klart!) och efter det for vi till Vilhelmina, där vi handlade vinterskor och presenter till kommande födelsedagsbarn och firade LUKAS som fyllde 15 år. Kan inte riktigt fatta att det är så länge sedan han var liten. Nu är han i alla fall längre än jag och världens goaste tonåring. Inget tufft och hårt där inte. Jag beundrar Dig Lukas! Fortsätt att vara den Du är - Du är toppen!









Nu skall jag sätta mig vid OSsändningarna igen och ta en kopp kaffe och en kubb. Efter det blir det albumjobb. En skön eftermiddag väntar innan vi skall åka skidskytte ikväll.
Hej på er alla. Jag är ledig i morgon!!! Då skall jag städa litet tror jag...


Kommentarer
Postat av: kari

Hej Ingrid....ja nog är det snålblåst, svinkallt o snö så det räcker idag!

Vi åkte från Borga imorse innan soluppgång och hade -24 till -27 mest hela vägen hem.

Härliga bilder på små skidåkare och hockeygrabbar!

Å du...håller fullständigt med dig om att man måste uppbåda all kraft för att ens tänka ordet deklaration ..pust!

Jag skickar en bild till dig på din mail....på min örnkontakt

2010-02-22 @ 18:18:45
Postat av: Linda

OS-guld, OS-guld, OS-guld

:-D

2010-02-24 @ 22:54:55
URL: http://lindaskrypin.blogg.se/
Postat av: Heléne

Vilken jätte fin blogg .....jag lånar lite bilder från dig. kram (:

2010-02-26 @ 18:24:52
Postat av: gunbritt bergman

Hej "fröken ingrid" ! Jag halkade in här genom Malins sida.Vilken fin blogg du har,fina foton och beskrivande texter.En sida man blir glad av!Ha de bra:)hälsningar från Gunbritt

2010-02-27 @ 17:19:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0