Söndag 7 februari

GRATULERAR till er underbara lille kille, Malin och Lars-Gunnar! Han var otroligt fin med sin stora mörka kalufs.
Kommer till er när ni kommit hem och hunnit lära känna varandra litet bättre. Tag det med ro och säg nej till allt spring hos er i början. Jag tror att en nybliven liten familj behöver egen tid - utan kompisar, släktingar och nyfikna. Och OM de vill komma - tipsa dem om att det är bra att ha fikabröd och kaffetermos med sig och bjuda mamma och pappa på, istället för tvärt om!





Nu är jag tillbaka i Bellvik. Veckan har varit intensiv, rolig, spännande och trevlig. Jon och jag har planterats in på Forsdalaskolan. Han går i en härlig sexårsgrupp med två jätteduktiga förskollärare. Jag blir hela tiden imponerad av hur de har sina snurriga och studsiga barn i sin hand. Sexåringar är ju ett släkte för sig och det är ibland tur om de hör vad man säger och agerar efter det. Men fröken Eivor och fröken Margareta är bestämda men snälla, kräver och tillåter, "lurar" barnen att lära sig och reflektera. Det är fantastiskt att se och höra. 
Fritids är också en varm plats. Personalen ser verkligen alla barnen och har koll på deras önskemål och behov. Underbart att se att Jon trivs så bra.

Isak är glad-arg som bara den. Två och ett halvt!!!! Han är världens charmigaste och kan vara riktigt envis. Ordförrådet är alldeles otroligt, så det är stor risk att man inte tänker på att han är liten utan kräver för mycket av honom. 

Nu skall jag vikariera på Strandenskolan i tre dagar. Svenska och engelska i 7 - 9an. Det skall bli riktigt trevligt att träffa sina gamla elever igen - tror jag... Vi får väl se vad jag skriver i morgon kväll. Alltså ingen sovmorgon i morgon. Det betyder tidig kväll. Skall bara se litet på TV och läsa litet, sedan blunda.

God natt.


Kommentarer
Postat av: Anonym

2010-02-08 @ 19:43:30
Postat av: britta

hej ingrid

2010-02-08 @ 19:45:52
Postat av: Ingrid

Du är toppen Britta! Modigt och coolt, som barnen säger, att ge dig på datorn! Det fungerade ju. Nu kommenterar du ofta väl?

Krama Åke från oss.

2010-02-08 @ 22:37:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0