Tisdag 9 februari

Det blev en bra dag i skolan idag också! Vi har allt rasande trevliga och "snälla" elever här i södra Lappland. Kul att se sina gamla äta så många bullar de orkar! Kul att se dem jobba hårt för sin framtid. Jag önskar Er alla verkligen Lycka till i livet. Jag är övertygad om att Ni kommer att hitta något att göra som ni trivs med. Det är viktigare än pengar.

Idag när jag handlat på ICA skulle jag låsa upp bilen. Kassarna stod på marken och jag satte nyckeln i låset. Då såg jag underverken. Folk som gick förbi började snegla på mig och undrade nog vad som var fel. Jag böjde mig fram över framdörren och tittade på riktigt nära håll. Länge. Jag har aldrig sett så perfekta snöflingor någon gång! De var otroligt tydliga och alla var olika. Mönstren var fantastiska! Sååå vackert att tårarna kom. Oh vad jag skulle velat ha möjligheten att fotografera dem - eller rita, måla av dem. Ett ögonblick av beundran inför naturens mästerverk.

Det snöar fortfarande och Gunnar skottar och skottar. Ibland blir det för hand och ibland med traktorn. En del dagar hinner vår goda granne Sigge före med sin traktor. Han är ingen ungdom, men hjälper oss ändå. Det känns bra att veta att han och Aina bor där nedanför landsvägen. Vi håller koll på att lampor tänds och att allt verkar OK.
Sedan en bra stund är det alldeles mörkt utanför våra fönster. Sigge och Aina har släckt, väglyset gör sitt nattuppehåll och så också vår lampa på lagårdsknuten. Nu skall jag göra likt. God natt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0