Måndag 18 januari

En snöig och blåsig dag i Borga. Det är härligt att vara i stugan och elda i vedspisen, ha tänt ljus och pyssla med Canadakorten. Efter en lång (för min del) promenad tillsammans med Eva B på skoterspåren ner mot Avasjön var det härligt med kaffe i hennes kök. Härligt med vänner!
Gunnar har varit runt byn och konsultat med sina snickarkunskaper. Skönt att känna sig behövd!

Ikväll har hänt två roliga saker:

1. Jag har fått kontakt med en gammal god vän, som jag länge länge tänkt försöka hitta - men inte tagit mig för. Hon har upptäckt min blogg och svarade här. Jag är jätteglad, för när hon nu skriver känner jag hur positiv den tiden var när vi arbetade tillsammans i Dvärsett och att den energin jag fick under det året påverkat mig ända sedan dess. Där fanns underbara kollegor och jag lärde mig otroligt mycket.

2. Helena Jonsson fick Jerringpriset. Det tycker jag var underbart roligt. Inte för att hon är duktig i sin sport, utan för att hon är en ödmjuk, vanlig människa med en framtoning som verkligen är ett föredöme för oss alla. Inga divalater, inga skandaler, inget negativt om andra, målmedvetenhet och viljan att kämpa för att nå sitt mål. Så härligt. Jag beundrar henne.


I morgon blir det skidorna även om det snöar och blåser. Nu skall jag lägga mig och läsa ut Grisfesten.
Sov gott.



Inte ens så här mycket såg vi av fjällen idag. Rakt ovanför oss fanns en liten suddig blå fläck en stund men den försvann snart och snön yrde igen. det har nog kommit ca 10-12 cm idag. Härlig lätt, kall vintersnö.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0