Onsdag 13 januari

Hej här är jag. Tre "jobbiga" dagar har gått och därför har jag inte fått ändan ur vagnen och skrivit. Nu skall det i alla fall bli bättre!

I måndags när vi kom hem från Borga, var det fruset någonstans, så pumpen fick inte upp vatten. Fyyy var oroliga vi blev. Man är bara så beroende av vatten! Inget kul att klampa iväg på utedasset från 50-talet mitt i natten i 25 graders kyla. Men efter tre timmars värmelampa i brunnen hade isen tinat och vi blev genast på bättre humör.
 Igår kom ett brev, som inte innehöll det jag hoppats. Det gör ont att bli besviken på människor, som man haft nära sig i nästan 40 år. Nu har det jobbiga hållit på i ett helt år och verkar inte vara slut ännu. Det blev inte mycket sömn och så var jag dessutom tvungen att kliva upp tidigt... för att pallra mig iväg till tandläkaren. (Jag är inte precis överförtjust i tandläkaren!!!) Nu är det i alla fall gjort.
På vägen hem hälsade jag på Ulla och drack kaffe. Mysigt att prata en stund.

Hemma väntade arbete nere i fammas hus där vi bär upp grejor i andra våning för att Magnus skall kunna bo i första, när han AT-jobbar i Dorotea. Bara en vecka kvar nu. Gunnar eldar i braskaminen och vi har satt igång ett element. Det är mycket kyla i väggarna som skall ut om det skall kännas trevligt att bo där. Nu börjar det se riktigt bra ut.

Är slut efter allt. Skall gå ock lägga mig nu. Ni kan titta på några bilder innan. Jag kojar. God natt.

Ulla och Kjell bjöd på middag på lördga kväll. Gott och trevligt. Eva och Bengt var också med.



Vårt fina kapell i Borga. Där döptes vår Hilde för tre år sedan. Det är värt ett besök och Arne Isaksson låser upp för dig om du kontaktar honom.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0