Tisdag 5 januari

Vilken dag! Kallt - vackert - solen över horisonten redan klockan tio. Hela dagen har jag jobbat med att få ordning på Canadakorten. Jag har kommit till tiden de tillbringade i jaktcampen. Nu har jag en slags ordning och när vi kommer till Borga skall Gunnar få lov att gå igenom det och försöka minnas. Sedan blir det slutet på första albumet.
Jo, jag pratade med kusin Claes i Blomma, Värmland idag. De hade kallt där också och ungefär 30 cm snö. Kul att ha kontakt med den lilla släkt jag har. Om det ändå inte hade varit så långt att hälsa på. Jag saknar dem.

Vid halv tre kom JP och hämtade mig till kaffe på Fantastiska Fiket. Sedan satt vi och pratade tills maten var färdig. Gunnel och Björn hade vågat sig ut i kylan. Vi saknade Gunnar, som var i Lycksele hos Magnus.

MEN MATEN VAR FANTASTISKT GOD!!! (Som vanligt...) Men jag tyckte allt att Elsas syltkakor hade ett konstigt utseende och att drömmarna var små ........ TACK för en trevlig stund och en full mage.

I morgon styr vi kosan västerut ganska tidigt för att hinna fram till skidåkningen på TVn. Jag tar med datorn och skriver därifrån. Vi hörs - god natt.




Kommentarer
Postat av: Bodil

Tänk att vi har mera snö änn i Värmland - vi har knappt 40 cm och stora drivor. Så i år har vi skottat snö - härligt. Kram B

2010-01-07 @ 09:52:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0