Fredag 16 juli

Idag har jag hämtat Olle och Lukas i Vilhelmina. Nu skall vedhögen in. I år har vi lånat ett transportband, så jobbet blir inte riktigt lika tungt som i fjol - men högen är större... Pappa Petter kommer antagligen i morgon och kanske tar ett handtag. Just nu är killarna med farfar ute på en sommarsjö och fiskar abborre. Det är sommarlov. det är sommarminnen att ha med sig in i framtiden både för pojkarna och för oss.

Gurra vilar i hundburen bredvid Epo efter att ha busat och lekt med Olle. Bollarna och mina skor är höjdarleksaker.

Jag packar för vår semester, som börjar när Magnus kommer hem. Då bor han här och sköter hus och hundar. Det känns jättespännande att styra kosan mot norr - kanske ända till ishavet. (Jag har packat dunjacka och långkalsonger!) Kanske tar jag med datorn och bildrapporterar - om jag klarar det tekniska i Norge?!..??

Nu skall jag plocka undan i andra våning, så att pojkarna har någonstans att sova. Osh så blir det att ladda med oboy och Hönökaka när de kommer hem från sjön. Vi hörs i morgon.

God natt.

 


Kommentarer
Postat av: Kerstin

Vi önskar er båda en härlig semester och en spännande resa. Vi väntar på rapporter och bilder. K.

2010-07-16 @ 23:52:50
Postat av: kari

Vilket snyggt grusgolv....det händer verkligen saker

i Bellvik.

Här är värmen snart på gränsen till olidlig..tur man har en källare med jobb :)

Ser fram mot resebilder...o många rapporter

Hälsa Gunnar,Magnus o de andra! / Kari

2010-07-17 @ 12:10:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0