6 juni

Massor med motion idag!!!  Först en timmas stavgång efter besök på Näset, så 2x60 minuter risdragning! Nu är jag nyduschad och skall strax koja. Skall bara ta ett glas mjölk först. Johan ringde idag och Hilde berättade att hon kan cykla utan stödhjul! En stor händelse när man är fyra! En stund senare ringde Britta från Örebro och ville höra hur det är med Gunnar. Ganska OK idag kunde jag glädja henne med. (Men jag går med hjärtat i halsgropen, och vågar inte åka långt hemifrån). Hon tackade för bloggen. Jättekul att få respons och att nå fram till sina vänner.

Risdragningen blev för tung idag. Riset var sälg som är 6 - 7 meter långt och 10 cm tjockt vid roten. Orkade inte lyfta. JP kanske kan hjälpa mig att kapa dem - bara så där 700 st...

På lägdan nedanför smedjan går våra nya inhysningar. Helt fantastiskt att Epo och Nitra inte skäller. Jag satt uppe vid Epos bur och läste min bok medan Katarina kom med dem idag, och varje gång han öppnade munnen för att skälla sa jag tyst och berömde honom sedan. Rena rama hundcoachtakter, eller!? I morgon skall jag fota dem, så att ni får se.

Nu lägger jag mig. God natt.


Kommentarer
Postat av: kari

Ingrid ,jag tror att du kommer att vara så himla vältränad av allt risdragande o stavgångande att till vår blivande Klöverfjället runt vandring får jag svårt att hänga med....du gör det bra !

Vi hörs./Kram Kari

2010-06-07 @ 21:01:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0