Onsdag 17 juni

En dag utan arbete. Vi har inte hunnit fixa broms för tjurkalvarna ännu. Kanske det blir i helgen. Inte så noga förresten för vi får besök av Hjalmar, Hilde och Hanna med föräldrar. De kommer efter Hjalmars fotbollsskola i morgon. Antagligen är det ösregn - om man får tro TV - och vi får ha Hannas 2-årsdag inomhus. Ja, det skall väl gå. Jag har då laddat upp med barnkalasattiraljer och vi skall göra jordgubbstårta och ha det mysigt.

 Igår kom Magnus, Pernilla, Jon och Isak förbi på väg mot Dalarna och övernattning. De for via Örebro och stannade till hos Åke och Britta en stund. Nu lär de vara framme hos mormor och Göran i Mönsterås. Sommarlov.

På kvällen igår åkte Gunnar och Einar upp till Borga och båda fick god fångst! Jättelyckliga tillbaka klockan tre!

Idag gjorde jag ärende i Dorotea och fortsatte ut till Svanabyn för att hälsa på Ingrid L. Där fick jag jättegod lunch. Tusen tack! Jag ångrar bara att jag inte kollade hur du lagade till grytan så att jag kunde göra om den här hos Gunnar någon dag. Avslöjar du?

Nu skall jag lägga mig och läsa min bok om Anders Zorn och hans Emma.    God natt.

 



Och så Einars fiskelycka. Visst är detta livskvalitet?!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0