Onsdag 2 juni

Nu är denna dagen slut. Den har varit litet rörig, inte alls som jag tänkt mig. Gunnar åkte tidigt till Dorotea för att ta prover på sjukstugan. Han har känningar av sitt hjärta. Inte kul alls. Han känner ju stressen över allt som behöver göras (risdragningen, fortsätta med huset på Hälla, få dit ränndalarna på ladugården mm, mm) och som vi vill göra (resa till Ulfs kalas, köra upp till Ishavet, fiska i Norge mm, mm).
Mest har han legat på soffan och vilat, men verkar piggare nu. Med Magnus hemma känns det ändå tryggt.
Kanske blir det en tur till Lycksele för att få klarhet.

Risdragning i en och en halv timma tillsammans med Jon.
Vi åkte in till Dorotea för att handla och titta på en ny gräsklippare. Det blir en Husqvarna som kommer i slutet av nästa vecka. Glad Jon, vår gräsklipparfantast! Hemma igen var det bara att sätta igång med maten som skulle vara klar när Magnus kom hem.
Efter maten risdragning igen. Jag får gratis träning i massor innan allt detta är klart. Ingen mygg ännu.

NU skall jag sova. God natt.          Kan ni inte skicka en liten kommentar någon gång???                                      



I morgon kväll åker jag en sväng till Kvissleby. Härliga vänner finns där.

Kommentarer
Postat av: A-E

ojdå, beställning av kommentarer. Så här kommer en kommentar.

I Hemavan var det sommar igår och idag är det höst. Jag har en katt i knät och en tekopp i en hand samtidigt som jag försöker stavva rätt...



Sambon kommer snart hem och ingen middag är på g och inget inhandlat heller. Suck. Sedan har jag kvällsmöte.



Slut svammel och en kommentar gjord!



Kram ;)

2010-06-03 @ 15:41:47
URL: http://aehandmade.wordpress.com/
Postat av: Kerstin

Hej, efter riktig storm och störtregn, verkar vädret och allt som hör ihop med det, ha lugnat ner sig. Jag måste skicka ett av mina ord till dig. Jag förstår om det är svårt att följa men ändå:

"Du är en som får mycket gjort, men du måste tänka på dina pauser"!

Det sa Madame Shang i Peking.

Kramar från mig. K.

2010-06-03 @ 16:42:09
Postat av: kari

Hej, det var ju ett vackert porträtt på två damer i sin bästa ålder....:)

Britt,Carina o jag ser fram emot när du kan komma ner till Sundsvall o göra en shoppingtur,ta ett glas vin på en uteveranda o skratta lite ( mycket).

Vi skickar en varm tanke till vår favorit Gunnar

o hälsar att han ska krya på sig snart....så vi kan dra några fina fiskar i Borga till midsommar.

Här är just nu lite blåsigt men riktig sommarvärme,körsbärsträdet har redan blommat ut och mina egensådda frön har börjat titta fram....så Ingrid ,glöm inte att ta en paus mitt i allt risdragande och njut av fågelkvitter,en kopp kaffe o myggfritt....Kram Kari

2010-06-03 @ 17:29:48
Postat av: Ida med familj

Hej Ingrid.

Alltid lite trevlig läsning och många fina kort men synd om Gunnar. Hoppas det löser sig bra.

Här nere är allt toppen. Har varit ute vid havet två dagar på raken, solat och badat. Anders är också ledig nu så vi njuter av sommarvärmen som kommit. Morsan är ute och cyklar, som vanligt. Mår gott och njuter också hon av sommaren. Sköt om er. Kram från hela familjen.

2010-06-04 @ 21:34:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0