Onsdag 30 juni

Det är myggor i sovrummet på natten! Hilde är alldeles rödflammig på benen och till och med under foten finns en stor bula som kliar varje steg! Det är inte lätt att stå ut med som fyraåring. Just nu sitter hon och tittar på Bolibompa och kliar bara litet...

Sundsvallsresan var jättehärlig. Morgonen startade med en motionspromenad på en timma innan frukost i strålande sol och klar, sval luft. Efter dusch åt jag frukost ute i verandan utan brådska. En dag tillbringade jag ute i Birsta och gick flera varv på IKEA. Ingen väntade och ingen tyckte att jag borde vara färdig snart. På kvällen tog Kari och jag en kort promenad och vilade resten. Andra dagen gick jag runt på stan. Jag hittade min klänning till den 14 augusti! Underbart! och skor, som jag inte trodde att det fanns till mina knöliga fötter. Kvällen for vi ut till Carinas sommarslott och hade en mysig stund med fruktsallad i glasen, havet inpå och mysigt prat.



Så fort jag kom hem till Bellvik var det ompackning för en midsommar i Borga med Gunnar, Magnus, nyvalpen och Epo. Vi skulle ha midsommarmiddag med Kari och Hans, Carina och Benke. En rabarberpaj blev snabbt klar och vi körde de tio milen till fjället. Härligt att ha en stor, varm stuga att vara i när termometern visar bara på 5-9 grader. Arne och Birgit kom förbi på elvakaffe med sin valp, som är lika gammal som "Gustav".



Efter sjutton mil med Björn Skifs som sällskap på söndag kväll, en natt med tusen flugor i sällskap och en skön morgon körde vi norrut, Hilde och jag.



Idag skall vi försöka undvika myggen, kanske ta en tur på sjön och vänta på pappa Johan och Hjalmar och Hanna som kommer ikväll. Ha det bra så länge alla Ni där ute.




Kommentarer
Postat av: Kerstin

Vilken lycka för Hanna att få rå om farmor och farfar alldeles själv. Jag känner nästan att det börjar klia på mina numera obefintliga myggbett men jag vet hur det var. Kram K.

2010-07-01 @ 22:09:02
Postat av: Ingrid

Hej Kerstin och David.

Gunnar hälsar och tackar för gratulationen. Han har fullt upp nu. Tillsammans med Johan, som kommit med de andra två, lyfter han lagårn!!! Johan hälsar också till er!

2010-07-01 @ 22:15:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0