Onsdag 9 juni

Det blev två och en halv timma med mitt ris idag. Först en och en halv före elvakaffet på Fantastiska Fiket och så en timma tills posten kom med brev som skulle svaras på och returneras idag. Alltså snabb åtgärd och in till Dorotea och brevlådan innan klockan 15. Så är det att bo på landet. Och tänk nu om posten skall dra ner, då får vi inte post varje dag! Det blir till att anpassa sig och gilla läget...

Efter ärendena gjorde jag en tur till Granberget och blev bjuden på middag hos Agneta och Einar. Gott och mysigt. Tack för det mina vänner.

I morgon skall jag börja på den delen av min djungel som är mellan vägen upp till morfars stuga och Gamhälla. DET är snår! Jag får ta med mig "bagasågen" för att ta ner en del asp- eller sälgstånd och samla rishögen ovanpå.
Det tar längre tid innan det börjar växa i stubbarna om man eldat ovanpå. Jag skall fota i morgon, så får ni se hur det ser ut.
Nu skall jag gå och lägga mig. God natt.


Kommentarer
Postat av: Kerstin

Ingrid, Ingrid kära vän, vilket projekt du har givit dig in på. Du är otrolig. Kram K.

2010-06-10 @ 17:49:02
Postat av: Ingrid

Jag kommer att minska en massa kilon...

2010-06-10 @ 22:49:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0