Torsdag 10 juni

Vilket underbart väder det varit idag! Jag har jobbat och druckit elvakaffe, jobbat igen och somnat en stund i solstolen på däcket med boken i knät. Ni hör ju att jag latar mig och njuter på ett annat sätt än i skogen också. Jo det är sant! Jag njuter faktiskt av att jobba med riset - fast jag gnäller litet. Jag är tacksam och glad att min höft håller och fungerar så bra. Det är ju tack vare de fantastiska människor i Lycksele, som opererade mig i september förra året. Tänk att KUNNA jobba så här hårt! Underbart! Det är det pysiska (som Petter sa när han var liten) som är värst - att lyfta blicken och se hur mycket det är kvar.

I morgon är vi på skolavslutning i Vilhelmina kyrka och därefter gör vi sommarlovstårta på Slåttervägen. På kvällen styr vi mot Borga med ett lass ved för att träffa våra Sundsvallsvänner och koppla av från allt här hemma som behöver göras. Där skall jag ta mig upp till raset på Klöverfjället och titta. Blir spännande.

Nu får ni se mitt arbetsfält och de underbara violerna jag såg på vägen dit uppe vid Hälla.
Och jag går till sängs. God natt.




Kommentarer
Postat av: Kerstin

Hälsa Borgafjäll och Klövern. Violerna gladde mig! K.

2010-06-11 @ 15:09:17
Postat av: A-E

Åh så fin blombild. Den behövde jag se! Piggade upp lite efter en mycket jobbig och stressig jobbdag.

2010-06-11 @ 18:32:27
URL: http://aehandmade.wordpress.com/
Postat av: Ulf

Ingrid!

Idag var jag nere i Burlöv utanför Malmö och höll föredrag i en Rotaryklubb. Det var naturligtvis om Nepal. Titeln på föredraget var "Från Kullaberg till M:t Everest". Du var givetvis med på en speciell bild, den där Du sitter vid datorn.Självklart var Du med på andra bilder också, men den där är riktigt bra.

Det är inte utan att man längtar tillbaka till Nepal.

Ulf

2010-06-11 @ 23:23:10
Postat av: Ingrid

Nästa vår åker vi. Kadji har i alla fall lovat att följa med. Vi ses i juli.

Ingrid

2010-06-14 @ 17:57:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0