Lördag 20 mars

Jag har inte försvunnit! Jag har bara varit sysselsatt med att städa förrådet i andra våning... Så på fredag kom Magnus med killarna och då blir det inte "lek" med datorn så mycket.
Det har snöat här i tre dagar! Gunnar har omväxlande stått på vedbacken och skottat snö med styra, fyrhjulingen och traktorn. Det är tur att vedspisen finns att torka snöoch svettblöta jackor, tröjor, skjortor och byxor över.
I morgon skall det visst bli sol och härligt vårväder. det ser vi fram emot för då grillar vi korv ute till lunch.
Orkar inga bilder ikväll. Tar det i morgon.

En Göteborgsresa stundar ganska snart. Jag gruvar, men det känns ändå skönt att allt elände  ser ut att kanske vara över inom en inte alltför lång framtid. Jag skall ringa Elvy i morgon och be om husrum. När allt är utrett skall jag fira på något jätteovanligt sätt. Måste fundera ut hur.

Önskar alla en god natt. Jag går till sängs med slutet av Åsa Larssons Till dess din vrede upphör. Klurig och litet annorlunda upplägg. Läsvärd. Tipsa mig gärna om böcker du tyckt var bra! Tack och god natt igen.

Kommentarer
Postat av: Erika Karlsson

Hej Ingrid!



Tänkte tips dig om Mari Jungstedts böcker, tycker de är jättebra!

2010-03-21 @ 08:45:46
URL: http://tallbacka.blogg.se/
Postat av: Anonym

Tackar jag för. Har inte läst något av henne tror jag. Skall prova.

2010-03-21 @ 09:49:02
Postat av: Kerstin

En härlig vårdag. Jag har varit hundvakt i helgen, så jag har redan varit ute på två promenader. Om du inte har läst Anne Ragdes böcker rekommenderar jag dem.

Ragde Anne B: "Berlinerpopplarna", "Vila på gröna ängar", "Eremitkräftorna".

Jag tror att alla tre nu är utgivna i pocket.

Jag väntar med spänning på den fjärde boken, "Arseniktornet". Den har inte kommit ut i Sverige ännu.

Kram Kerstin.

2010-03-21 @ 10:23:29
Postat av: Anonym

Hej Kerstin.

Tack för senast! Tyvärr har jag redan läst alla. Hade varit härligt att ha dem kvar. Mera tips!Gunnar hälsar till er båda. Kram

2010-03-21 @ 21:31:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0