Onsdag 24 mars

Det är så roligt att få kommentarer till bloggen! Tack Jessica (vem du nu är?), Ida och Kerstin. dessutom ringde kusin Ulf från Helsingborg och frågade hur jag kunde vara morfars moster. Han tyckte det inte stämde men det är alldeles riktigt: lille Tims mamma är dotter till Jan-Peter - han är alltså morfar. Jag är gift med hans morbror. Alltså är jag hans moster! Hängde ni med?

Idag har jag inte varit så mycket i farten. Jag känner i näsan och kroppen att kanske en förkylning ligger och väntar. Jag har suttit vid köksbordet och fixat med fotoalbumet nästan hela dagen. En kort stund for jag in till Dorotea med kött som skulle med en sjukstugepersonal till Magnus i Lycksele. Frysboxen var tom. Så var jag och handlade såklart. Middagen var snabbmiddag (kräftfisk á la Ulla). Vedhuggarna lät sig väl smaka.

När kusin Ulf ringer blir jag bara jätteglad. Han har den inverkan på mig. Vi trivs så bra tillsammans - i telefonen också. men jag får också längtan efter att vara nära mina egna släktingar. Jag har ju inte så många. I sommar måste det bli besök i Värmland där Claes (lillekusin) bor och Ulf har stugan. Då skall vi planera nästa Nepalresa, som kommer att bli våren 2011. Jomsom, Muktinath, Annapurna.



Här är Tim och hans morfarsmoster Ingrid.

Nu skall jag läsa en bit till i min bok. God natt.


Kommentarer
Postat av: Morfars moder

Vilket vackert barn du har i ditt knä! Så tycker en stolt "gammelfarmor".

2010-03-25 @ 19:22:14
Postat av: Morfars moder

Vilket vackert barn du håller i ditt knä!

Så tycker en stolt gammelfarmor.

2010-03-25 @ 20:08:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0