Söndag 7 mars



                           GRATULERAR   HJALMAR    6 ÅR !

Idag fyller vår goa Hjalmar alltså 6 år. Stora karlen har du blivit. Jag pratade med dig i telefonen länge medan du åkte ett sagospår i skogen borta i Edsåsdalen. Jag skulle så gärna velat vara med och upplevt det du berättade för mig. Men vi träffas säkert snart. Farfar och jag hurrade i alla fall för dig och vi har firat dig med fruktsallad och glass på din stora dag.
-Om Jon är där, sa Hjalmar, så kan du väl berätta att nu har jag blivit lika gammal som han!
Du är världens goaste kille, Hjalmar. Jag skall berätta det för Jon, när han kommer hit till Borga i morgom kväll. Jag lovar.

Det har gått en vecka sedan sist och vi har hunnit med massor:
- bilen på verkstan
- Ingrid till tandläkaren
- bilen på besiktning
- Gunnar till doktorn i Umeå (Nu med i ett forskningsprojekt Umeå - USA som handlar om att odla G´s stamceller som skall kunna ersätta sjuka celler. Något i den stilen. Kanske litet hopp om att det går mindre fort.)
I Umeå hälsade vi på Kerstin och David som vanligt. Gunilla och Olle kom förbi. Jätteroligt att träffas igen. TACK kära vänner för god mat och en mysig stund! Vi saknar Er varje dag.
- skottning av lagårdstaket med superhjälp av Jan-Peter. Du är som vanligt vår fantastiska hjälp. TACK för att du finns för oss!

- middag på Näsudden inbjudna av Tim, Malin och Lars-Gunnar. TACK för god mat och mys med lillplutten!

- Två dagar nu med vår goda vänner Agneta och Einar här i stugan i Borga med god middag i går kväll och blåbärssoppa och Vasalopp i morse. Roligt att Jörgen Brink vann. Jag gillar honom.

Någon liten mer bild skall ni få innan jag säger god natt (Gunnar snarkar redan som vanligt...)


 



NU skall jag krypa under täcket och läsa en stund. God natt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0