Torsdag 25 mars

Dagen har varit lugn. Jag är snart klar med alla tre (dvs sex - två per man) Canadaalbumen. Bara litet kompletteringar och en del kartor och egna målningar återstår. Kanske kan jag få tid i påsk att göra helt klart. Utanför fönstren har snön vräkt ner så att jag knappt sett Gunnar på vedbacken. Mitt i dan ringde telefonen och ElsaFantastiska Fiket bjöd in oss på VÅFFLOR!!! med hjortronsylt och grädde. Klart vi tackade ja och körde ner på direkten. Supergott så klart. Tack, tack, tack!

I morgon skall jag jobba på Strandenskolan så därför blir klockan inte över midnatt ikväll. Väckning sex i morgon bitti. Fyyyy katten. Räven smög över gården under lampan vid snickarboa på väg mot lagårdsporten. Gunnar såg den från sitt sovrumsfönster, så nu sover han med bössan bredvid sig. Jag blir inte förvånad om det smäller någon gång i natt...
Nu tar jag ett glas C-vitamin för att bromsa förkylningen och sedan går jag och Stieg Larsson till sängs. God natt.


Kommentarer
Postat av: Elsa

Tusen tack för den goda maten och den trevliga pratstunden!

2010-03-27 @ 23:18:49
Postat av: Carina Dahlberg

Hej Ingrid vilken trevlig å levande blogg du har! Kari berättade om den och jag är imponerad. Krya på dej så ses vi Borgafjäll till Påsk!Kram Carina i Sundsvall

2010-03-28 @ 00:19:13
Postat av: Kerstin

En skön påsk i Borgafjäll önskar vi er.

Har du läst något av Joanna Trollope? Trevliga och sköna böcker. Kram. K.

2010-03-30 @ 19:52:59
Postat av: Ingrid L

Glad Påsk önskar jag Dig och Gunnar! Hoppas att förkylningen har gett sig nu. Du har ju varit i farten nu ett tag och jobbat. Det är ju alltid kul att komma tillbaka på skolan och jobba ibland. Kram från Ingrid

2010-03-31 @ 17:45:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0