Söndag 30 maj

Helgen blev ingen vilohelg. Det visade sig att våra vänner från Sundsvall inte kunde komma på grund av billagarbekymmer, så vi siktade på att vila hela helgen tills dopet. Men så blev det inte. Pernilla och Magnus ringde och bjöd oss till Lycksele på Mors Dags middag. Det kändes så bra att bli ihågkommen, att vi kastade oss i bilen lördag morgon och pinnade på de 17 milen till  Bärstigen. Vi fick jättegod lax med Pernillas underbara romsås till. Det var underbart trevligt!  TACK skall ni ha för kvällen!

Söndag morgon åt vi frukost tillsammans och mitt under den ringde Johan och alla i den familjen gratulerade mig också - med så fina bilder! Titta själva. Kvällen innan hade Petter ringt och likaså gratulerat. Visst är jag lyckligt lottad med tre så härliga och omtänksamma killar! Tacksam och glad är jag, pojkar, att ni finns för mig och bryr er om mig.

Så var det dags att bevista Tims dop i Dorotea kyrka. Det var vårfint och stämningsfullt och han skötte sig med den äran. Fyra generationer fanns på plats i flera versioner. Tim kommer att få känna mycket kärlek - det är jag övertygad om.

När vi kom hem till Bellvik, bytte vi om och släpade ris i två timmar. Har du hört det förut? Det blir jättefint hitom morfars stuga nu. Hela diket och slänten är tom på sly - men det finns fyra stora högar att bränna vid lämpligt väder.

Här kommer helgens bilder. Efter det går jag till kojs. Gunnar ligger redan.

God natt.



Här är bilderna från Ås, som Johan har tagit.



Så är vi tillbaka i Dorotea med familjerna Mårtensson och Sörell.






Kommentarer
Postat av: Malin

Men vilka fina bilder du tyckats knäppa och till och med under själva dopakten. Kul!

Tusen tack än en gång för den fina presenten. Vi kommer att sjunga så det står härliga till här hemma! Det var riktigt roligt att ni ville komma och förgylla denna dag med oss.

Men nu är jag sååå trött att jag och Asterix ska göra min son sällskap, som somnade på två röda ikväll. Sov så gott och kramar från familjen Mårtensson/Sörell.

2010-05-30 @ 23:08:20
URL: http://malincatarinas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0