Måndag 1 november

Ishalt på gården. Har packat upp efter sen hemkomst söndag kväll. Varit med nya barnbarn och hälsat på i Vilhelmina. På två dagar har jag träffat alla mina sju barnbarn. Jag känner mig rik!

Har varit i Hälsingborg - Viken, och gästat kusin Ulf och hans fru kerstin. Jättemysigt! Tusen tack för att ni finns för oss och att vi kan ha så trevligt tillsammans. Direkt därifrån till Ås och barnsällskap medan pappa Johan pluggar (till ambulanssjuksköterska - är inte säker att det kallas det, men ni förstår vad jag menar). Oavlönad utbildning och mamma Malin var i Norge och jobbade några dagar.

Här kommer litet bilder och sedan god natt.







Och så stannade jag alltså i Ås hos Hjalmar 6,5  Hilde 4,5  och Hanna 2,5. På lördagen hade flickornas dagis Hjärtat ordnat en vernissage, dit alla föräldrar, syskon och släktingar var välkomna. Vilken underbart duktig och varm personal. Vi är verkligen glada för det.




Kommentarer
Postat av: Bodil

Tänk att ni hat varit i Hälsingborg. Det känns så nära... Vilka bilder på de underbara barn och barnbarn ni har. Hälsa och krama. Bodil

2010-11-06 @ 21:57:58
Postat av: Ulf

Hej Ingrid och Gunnar!

Lite sen kommentar, men bättre sent än aldrig.

Det var trevligt att ha er här. Erkänn, att det finns även andra vackra platser än Bellvik och Borga. Men i stället för fjäll har vi ju havet, och det är sig aldrig likt. Det kan vara mycket bättre att gå längs staranden i full storm, än när det är kav lugnt. Då känner man naturens styrka.



Bilderna är ju trevliga. Besiktningen av taket var bra att få gjort. Det är altid härligt att se proffs, som Gunnar, i aktion. Tack Gunnar!



Idag spelade vi gåsagolf och Kerstin lurade med mig. Tro det eller ej, men jag kom 2:a och vann en kalkon till julbordet. Även en blind höna hittar ett korn (eller en kalkon).

Kram på Er alla.

Ulf

2010-11-07 @ 17:54:01
Postat av: Ingrid

Ja Bodil, vi talade om att vi var nära. Skulle varit så roligt att ses, men vi hde bara två dagar i Viken. Allt berodde på hundvakten här hemma. Till sommaren skall vi åka ner en längre period. Då MÅSTE vi besöka Danmark! Kram från oss

2010-11-08 @ 12:31:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0