Fredag 29 oktober

År 1967 efter jul gick jag in i årskurs 1 i Fröstorps skola i Tibro och skulle vara fröken! Jag hade ingen lärarutbildning men fick ändå förtroendet att ta hand om ett gäng ivriga ettor. Nu när jag varit lärare inästan 40 år förstår jag inte att jag vågade... Men det gick ändå bra för de flesta att lära sig baskunskaperna - trots mig.

i morgon - lördag - träffas klassen för att fira ett 35årsjubileum sedan de gick ut nian. Det fick jag veta av Bengt, som ringde mig i går kväll. Det var ett jätteroligt samtal, som gladde mig, gjorde mig litet vemodig och fick mig att minnas så många 7åringar. Ni har alla en särskild plats i mitt hjärta.
Efter min lärarutbildning i Kristianstad, fick jag tillbaka er i åk 4. Vi hade mycket roligt tillsammans med Strövare och TVMare. Det hade varit roligt att vara med er ikväll. Känn mina varma tankar och hälsa de som inte är med när ni träffar dem. Kramar i massor till er alla 51-åringar!!!!!!!! (Inte klokt!) från er ständigt unga fröken Ingrid.

Ville visa bilder från förr men sitter vid en dator i Östersund hos Johan, min äldste son, som föddes när ni gick i sexan, och här finns inte mina foton. Tar det en annan dag.
God natt alla!


Kommentarer
Postat av: A-E

Wow, vilken matsedel. Tack snälla!

2010-11-01 @ 10:00:23
URL: http://aehandmade.wordpress.com/
Postat av: Maud Boström

Till en evigt ung fröken från en liten tjejelev som passerat den 50

Tyvärr kunde jag inte vara med på träffen i lördags. När jag tänker tillbaka på tiden i Fröstorps skola ska du veta att det är med mycke glädje. Tänk va kul vi hade, inte bara "plugg" utan lek blandat med inlärning av baskunskaper. Du var en pedagogisk föregångare. Och om vi dina första elever har en speciell plats i ditt hjärta, så har Du min första fröken en speciell plats i mitt hjärta.

Maud

2010-11-01 @ 18:35:11
Postat av: Ingrid

Håll till godo A-E! Det kan väl komma mera en annan gång. Dela gärna med dig av dina ideer. Alla har vi matsedelshjärnsläpp (finns det ordet?) ibland. Kram

2010-11-02 @ 00:29:15
Postat av: Ingrid igen

Tack Maud. Det känns varmt att höra att du minns vår tillvaro för 40 år sedan med glädje. Vi talade i lördags i mobilhögtalartelefon, dina klasskamrater och jag, och talade om att kanske ses till sommaren. Hoppas att du kan vara med då. Kram

2010-11-02 @ 00:31:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0