Onsdag 20 oktober

Snuva. harklig hals, ont över pannan, pytonkänsla! Visst har jag rätt att tycka synd om mig litet? Det är inte farligt, men otrevligt...

Ute har det varit underbart vackert idag. När det gått ett par timmar på förmiddagen skingrades de grå molnen ovanför byn och solen gjorde det tunna snötäcket, som kommit i natt, till ett gnistrande vitt skådespel. Det finns inte något vackrare än den första snön! Allt blir genast ljusare och inte riktigt mörkt på kvällarna.
Efter supergoda kamsen på Näset - Fantastiska Fikets restaurangdel (TACK Elsa) - njöt jag av en fullmåne som kastat ner en miljard kristaller i snön.

Gunnar har inte varit hemma idag och det var nog skönt för honom. Jag är inte jättemysig med min snuva...
Nu snarkar han i alla fall, och jag skall göra detsamma alldeles strax. Men det får bli en kopp varmt te först.
I morgon skall Epo få bli av med sin krage och vara i buren med värmehundkojan. Skööönt!



Britta, jag tänker så mycket på dig. I morgon skall jag ringa och prata. Hoppas att ni har lyckats ta ett beslut som blir bra. Kom ihåg att jag finns för er om ni behöver det. Kramar från både Gunnar och mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0