Onsdag 6 oktober

Hej igen.
"Semestern" är över. Att jag inte skrivit beror på att jag genomfört mitt livs största bedrägeri. För ett tag sedan bestämde jag mig att lura min Gunnar som han aldrig förr blivit lurad. Med vår goda vän Britts hjälp - hon arbetar på resebyrå - fixades en resa till Mallorca. Det var nödvändigt att den blev av under pausen i älgjakten. Allt fungerade. Kusin Ulf och hans fru Kerstin blev vårt ressällskap. ALLA runt oss visste om, men ingen läckte till Gunnar. Han trodde ända tills vi körde in på Arlanda att vi skulle tillbringa veckan i Helsingborg hos Ulf.
Det var att packa om på parkeringsplatsen, trolla fram de tunna kläder jag smugglat med och lämna kvar långkalsonger och tjocktröjor han stoppat ner...

Berättar litet mera om Mallorcaresan nästa gång. Jag är jättetrött efter två dagar med dramatiskt sjuk älghund i Östersund. Han opererades igår akut för en livshotande magsäcksomvridning. Det var hemskt att se honom ha så ont under de 18 milen till djursjukhuset. Nu håller vi andan att allt skall gå bra. Han sover nere i hallen med strut om halsen och ett stort sår på magen. Han är säkert otroligt hungrig eftersom portionerna är pyttesmå de första dagarna.

I morgon skall jag besiktiga Subaron, gratulera Petter tre veckor för sent och köra vidare upp till Borga där vi skall ha idékväll inför kommande aktiviteter och utställningar.

Nu skall jag börja med Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann. Den skall vara jättekul. Får se om jag tycker det också. Så god natt med er alla.


Kommentarer
Postat av: Erika

Men, va härligt med en liten resa!! :)

2010-10-07 @ 10:38:02
Postat av: Kerstin

Välkomna hem! Lyckans ost som har kvar mötet med 100-åringen. Hälsa till Borgafjäll. Om du träffar Kari, så hälsa henne att jag har ett FANTASTISKT foto av Klövern, som jag fick av flickorna i födelsedagspresent. Inköpt hos Eva. Hälsa Gunnar. Kram K.

2010-10-07 @ 16:04:22
Postat av: Kerstin

VARMA GRATULATIONER PÅ INGRID-DAGEN FRÅN DAVID OCH MIG. K.

2010-10-09 @ 18:12:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0