Måndag 7 september

Jag är valpvakt. Det kräver sin man. Jag vill inte att Sigge - han heter så fortfarande - skall vara i buren läge itaget, så därför är jag upptagen med att vara ute med jämna mellanrum. Jag har plockat vinbär, promenerat och suttit på däcket och druckit kaffe och läst. Ännu har Sigge inte smitit, trots att han varit lös på gården. Han är gärna borta hos Nitra och rusar runt hennes bur. De pratar väl kan jag tro...

Solen har varit nästan sommarvarm och jag har njutit ordentligt. Bellvikssjön är blank för eftersom vi finns mitt i högtrycket är vinden minimal. Skönt för oss hemmafolk, men inget idealiskt älgjaktsväder.

Magnus och Johan var förbi SENT igår kväll. De hade varit till viltuppköpare med björnen som Magnus sköt igår. Hans hund Epo kom 10 meter efter björnen och Magnus sköt på 15 meter! -Jag hann inte bli rädd, sa han. Det var ett stort djur, 215 kg med ett mycket vackert skinn. Gratulerar Magnus!

I morgon åker jag till Lycksele för att vara farmor och Gunnar och Magnus kommer hem. Vaktombyte alltså.
Nu skall jag packa och gå ut med Sigge sista gången ikväll. Sedan blir det boken en stund.
God natt och sov gott.


Kommentarer
Postat av: Kerstin

Vilken lycka för Magnus. Hälsa honom. Jag plockade vinbär i går och tagit reda på dem idag. Jag saknar våra hallonturer!!! Godnattkram K.

2010-09-07 @ 22:18:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0